Nu ai niciun produs în coș.
Noțiunea de line follower (urmărirea liniei) este un concept de bază în robotică. Este folosit mai ales în industrie, unde robotul trebuie să fie autonom. Folosind kitul Lego Mindstorms EV3, putem pune în aplicare mai multe variante de algoritmi.
Noțiunea de line follower (urmărirea liniei) este un concept de bază în robotică. Principiile explicate în acest curs nu se rezumă doar la kitul de Lego Mindstorms EV3. Pe lângă competiții, acestea se vor regăsi cu abundență în industrie, în fabrici. Conceptul este simplu, însă aplicarea în practică trebuie să fie atent implementată.
Un robot poate avea orice formă și poate fi construit să satisfacă cerințele misiunii pe care trebuie să o îndeplinească. Unele aspecte constructive sunt foarte importante pentru a face robotul mai fiabil. Iar când codul dă bătăi de cap, sunt soluții simple pentru a începe depanarea lui.
Un algoritm de line follower este de fapt o structură repetitivă de citiri ale senzorilor și de rotații ale motoarelor. Însă cum știm să ne oprim? Trebuie să avem o condiție de ieșire pentru line follower. Cursul acesta va explica cele mai uzuale condiții de ieșire și cum se implementează în EV3Basic.
Deși este creierul robotului, brick-ul EV3 are în alcătuire ecran, butoane și lumini ale butoanelor. Toate acestea pot fi controlate de către robot, deci pot fi programate. Ele pot folosi pentru a da personalitate robotului sau ca unelte de depanare ale programului.
Orice robot poate fi considerat funcțional doar dacă acesta se poate deplasa. Kitul Lego Mindstorms EV3 oferă două tipuri de motoare care pot realiza sistemul de deplasare al acestuia. Dar care este diferența dintre tipuri și când se folosește fiecare tip?
Un senzor din kitul Lego Mindstorms EV3, des întâlnit în construcțiile roboților este senzorul de atingere (touch). Vei folosi senzorul pentru a ajuta robotul să se orienteze sau pentru a îi da diferite comenzi prin apăsari ale senzorului.
Unul dintre cei mai folosiți senzori din kitul Lego Mindstorms EV3 este senzorul de culoare. Vei folosi senzorul pentru a urmări linii (line follower), a te opri la intersecții sau culori sau să citești obiecte pe care să le manipulezi. Cu atâtea moduri de funcționare, este foarte util să înțelegi care și cum trebuie folosit.
Poate cel ma interesant senzor din kitul Lego Mindstorms EV3 este senzorul ultrasonic. El funcționează asemenea unui sonar și e capabil să redea distanța până la obiectul întâlnit. Află mai multe despre cum să îl folosești.
Conceptul de robotică a început să capete din ce în ce mai multă popularitate. De aceea, orice tânăr ar trebui să ia contact cu noțiunile elementare. Un pas în plus, este să folosească o platformă, precum Lego Mindstorms EV3, să pună în practică aceste noțiuni.
Fiind un limbaj construit îndeosebi pentru performanță, EV3Basic oferă mai multe comenzi pentru operarea motoarelor. Fiecare comandă are propriile sale caracteristici și mod de utilizare. Este foarte important să înțelegem cum funcționează fiecare și când sunt utile.
Ca în orice limbaj de programare, ajungem la un punct în care trebuie să folosim anumite instrucțiuni în mod repetat, în diverse locuri ale programului. Pentru a nu repeta cod, vom folosi echivalentul funcțiilor în EV3-G: blocurile personalizate MyBlocks.
Pe măsură ce programați diverși roboți, veți vedea că programul nu rulează întotdeauna la fel. Sunt o mulțime de motive pentru care robotul are comportamente diferite, însă sunt câteva lucruri pe care le putem avea în vedere pentru a minimiza efectele negative.
Există preconcepții despre cum algoritmul de line follower funcționează numai dacă senzorii sunt montați într-un anumit fel. De fapt, poziția lor influențează modul în care trebuie să modificăm modelul matematic. Cu mici ajustări, putem găsi mai multe variante de montaj care să funcționeze.
A căpătat popularitate foarte repede și a devenit un kit folosit deopotrivă în școli și în competiții internaționale. Cu siguranță, această flexibilitate a adus și mulți entuziaști, care au dorit să aibe felul lor de controla kitul Lego Mindstorms EV3. Întrebarea cea mai întâlnită acum este: în momentul în care ne apucăm să învățăm să îl folosim, care limbaj este mai bun pentru mine?
Kitul Lego Mindstorms EV3 poate fi programat cu ajutorul a diferitelor limbaje de programare. EV3Basic a fost dezvoltat cu scopul de a spori performanțele brick-ului și de a putea fi modificat repede, mai ales în situații de competiție.
Cel mai uzual vei face line follower pe o linie neagră. Cu toate acestea, ar fi de folos să poți urmări o linie roșie sau albastră. Acest lucru este perfect posibil, dacă folosim modul RGB.
Dacă ați programat până acum un robot care să plece cu viteză maximă de pe loc, sigur ați văzut că nici o pornire nu seamănă cu alta. Dacă și construcția robotului este defectuoasă, acesta se poate răsturna. V-ați întrebat de ce? În acest curs vom studia despre inerție și cum putem să o controlăm.
Până acum am învățat despre cum să facem robotul să înainteze, dar pe ce distanță? Am învățat ca prin încercări să determinăm numărul de rotații sau grade să ajungem la distanța dorită. Nu ar fi mai simplu să dăm ca parametru distanța în centimetri?
Ideea kitului Lego Mindstorms EV3 este să construiești roboți care pot acționa singuri, în baza a ceea ce senzorii înregistrează. Sigur, putem să îl comandăm prin telecomandă, însă atunci el nu ar mai fi un robot, ci un dispozitiv telecomandat. Acest mod de programare poartă numele de "programare decizională".