Cursuri

  • 2 Lecții

    Algoritmi de line follower în EV3-G

    Noțiunea de line follower (urmărirea liniei) este un concept de bază în robotică. Este folosit mai ales în industrie, unde robotul trebuie să fie autonom. Folosind kitul Lego Mindstorms EV3, putem pune în aplicare mai multe variante de algoritmi.

  • 5 Lecții

    Algoritmi de line follower în EV3Basic

    Noțiunea de line follower (urmărirea liniei) este un concept de bază în robotică. Principiile explicate în acest curs nu se rezumă doar la kitul de Lego Mindstorms EV3. Pe lângă competiții, acestea se vor regăsi cu abundență în industrie, în fabrici. Conceptul este simplu, însă aplicarea în practică trebuie să fie atent implementată.

  • 2 Lecții

    Bune practici constructive și metode de depanare în EV3-G

    Un robot poate avea orice formă și poate fi construit să satisfacă cerințele misiunii pe care trebuie să o îndeplinească. Unele aspecte constructive sunt foarte importante pentru a face robotul mai fiabil. Iar când codul dă bătăi de cap, sunt soluții simple pentru a începe depanarea lui.

  • 3 Lecții

    Condiții de ieșire pentru line follower în EV3Basic

    Un algoritm de line follower este de fapt o structură repetitivă de citiri ale senzorilor și de rotații ale motoarelor. Însă cum știm să ne oprim? Trebuie să avem o condiție de ieșire pentru line follower. Cursul acesta va explica cele mai uzuale condiții de ieșire și cum se implementează în EV3Basic.

  • 4 Lecții

    Controlul butoanelor, luminilor butoanelor și ecranului unui brick EV3

    Deși este creierul robotului, brick-ul EV3 are în alcătuire ecran, butoane și lumini ale butoanelor. Toate acestea pot fi controlate de către robot, deci pot fi programate. Ele pot folosi pentru a da personalitate robotului sau ca unelte de depanare ale programului.

  • 3 Lecții

    Controlul motoarelor în EV3-G

    Orice robot poate fi considerat funcțional doar dacă acesta se poate deplasa. Kitul Lego Mindstorms EV3 oferă două tipuri de motoare care pot realiza sistemul de deplasare al acestuia. Dar care este diferența dintre tipuri și când se folosește fiecare tip?

  • 2 Lecții

    Controlul senzorilor de atingere în EV3-G

    Un senzor din kitul Lego Mindstorms EV3, des întâlnit în construcțiile roboților este senzorul de atingere (touch). Vei folosi senzorul pentru a ajuta robotul să se orienteze sau pentru a îi da diferite comenzi prin apăsari ale senzorului.

  • 2 Lecții

    Controlul senzorilor de culoare în EV3-G

    Unul dintre cei mai folosiți senzori din kitul Lego Mindstorms EV3 este senzorul de culoare. Vei folosi senzorul pentru a urmări linii (line follower), a te opri la intersecții sau culori sau să citești obiecte pe care să le manipulezi. Cu atâtea moduri de funcționare, este foarte util să înțelegi care și cum trebuie folosit.

  • 2 Lecții

    Controlul senzorilor ultrasonici în EV3-G

    Poate cel ma interesant senzor din kitul Lego Mindstorms EV3 este senzorul ultrasonic. El funcționează asemenea unui sonar și e capabil să redea distanța până la obiectul întâlnit. Află mai multe despre cum să îl folosești.

  • 2 Lecții

    Despre robotică și kitul Lego Mindstorms EV3

    Conceptul de robotică a început să capete din ce în ce mai multă popularitate. De aceea, orice tânăr ar trebui să ia contact cu noțiunile elementare. Un pas în plus, este să folosească o platformă, precum Lego Mindstorms EV3, să pună în practică aceste noțiuni.

  • 2 Lecții

    Diferențe între comenzile de mișcare în EV3Basic

    Fiind un limbaj construit îndeosebi pentru performanță, EV3Basic oferă mai multe comenzi pentru operarea motoarelor. Fiecare comandă are propriile sale caracteristici și mod de utilizare. Este foarte important să înțelegem cum funcționează fiecare și când sunt utile.

  • 1 Lecție

    Generarea blocurilor personalizate în EV3-G – MyBlocks

    Ca în orice limbaj de programare, ajungem la un punct în care trebuie să folosim anumite instrucțiuni în mod repetat, în diverse locuri ale programului. Pentru a nu repeta cod, vom folosi echivalentul funcțiilor în EV3-G: blocurile personalizate MyBlocks.

  • 2 Lecții

    Îmbunătățirea consistenței programelor robotului

    Pe măsură ce programați diverși roboți, veți vedea că programul nu rulează întotdeauna la fel. Sunt o mulțime de motive pentru care robotul are comportamente diferite, însă sunt câteva lucruri pe care le putem avea în vedere pentru a minimiza efectele negative.

  • 2 Lecții

    Influența poziționării senzorilor de culoare asupra algoritmilor de line follower

    Există preconcepții despre cum algoritmul de line follower funcționează numai dacă senzorii sunt montați într-un anumit fel. De fapt, poziția lor influențează modul în care trebuie să modificăm modelul matematic. Cu mici ajustări, putem găsi mai multe variante de montaj care să funcționeze.

  • 3 Lecții

    Limbaje de programare pentru Lego Mindstorms EV3

    A căpătat popularitate foarte repede și a devenit un kit folosit deopotrivă în școli și în competiții internaționale. Cu siguranță, această flexibilitate a adus și mulți entuziaști, care au dorit să aibe felul lor de controla kitul Lego Mindstorms EV3. Întrebarea cea mai întâlnită acum este: în momentul în care ne apucăm să învățăm să îl folosim, care limbaj este mai bun pentru mine?

  • 3 Lecții

    Limbajul EV3Basic

    Kitul Lego Mindstorms EV3 poate fi programat cu ajutorul a diferitelor limbaje de programare. EV3Basic a fost dezvoltat cu scopul de a spori performanțele brick-ului și de a putea fi modificat repede, mai ales în situații de competiție.

  • 1 Lecție

    Line follower în modul RGB

    Cel mai uzual vei face line follower pe o linie neagră. Cu toate acestea, ar fi de folos să poți urmări o linie roșie sau albastră. Acest lucru este perfect posibil, dacă folosim modul RGB.

  • 3 Lecții

    Metode avansate de compensare a inerției

    Dacă ați programat până acum un robot care să plece cu viteză maximă de pe loc, sigur ați văzut că nici o pornire nu seamănă cu alta. Dacă și construcția robotului este defectuoasă, acesta se poate răsturna. V-ați întrebat de ce? În acest curs vom studia despre inerție și cum putem să o controlăm.

  • 3 Lecții

    Mișcarea robotului pe distanțe măsurate în cm în EV3-G

    Până acum am învățat despre cum să facem robotul să înainteze, dar pe ce distanță? Am învățat ca prin încercări să determinăm numărul de rotații sau grade să ajungem la distanța dorită. Nu ar fi mai simplu să dăm ca parametru distanța în centimetri?

  • 2 Lecții

    Programare decizională pentru un robot autonom în EV3-G

    Ideea kitului Lego Mindstorms EV3 este să construiești roboți care pot acționa singuri, în baza a ceea ce senzorii înregistrează. Sigur, putem să îl comandăm prin telecomandă, însă atunci el nu ar mai fi un robot, ci un dispozitiv telecomandat. Acest mod de programare poartă numele de "programare decizională".