Cursul de programare pentru performanță - clasa a 5-a, anul 2024 - 2025
- 
								Informații administrativePrezentarea instructorilor
- 
								
								
																		Prezentarea cursului de programare pentru performanță
- 
								
								
																		Despre conținutul cursului
- 
								
								
																		Rezultate teme
- 
								Cursuri1. Algoritmi și scheme logice4 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		2. Operatori, structura liniară și alternativă și exerciții5 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		3. Structura repetitivă de tip WHILE-DO și exerciții5 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		4. Exerciții cu structura repetitivă WHILE-DO4 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		5. Recapitulare scheme logice4 Subiecte
- 
																	
									
								
																		6. Rezolvarea testelor de calificare, introducere în limbajul C, citire/scriere/atribuire7 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		7. Limbajul C: instrucțiunea if și instrucțiunea while5 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		8. Exerciții cu instrucțiunile if și while în limbajul C: palindrom, divizori, numere prime3 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		9. Descompunere în factori primi, algoritmul lui Euclid și interschimbare de variabile (swap)5 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		10. Fișiere, radical și exerciții6 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		11. Exerciții și recapitulare6 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		12. Secvențe și operații pe bază de secvențe6 Subiecte|1 Evaluare
- 
																	
									
								
																		13. Instrucțiunea de incrementare/decrementare și instrucțiunea for8 Subiecte|1 Evaluare- 
														
																															
																															Înregistrare video lecție
																															
- 
														
																															
																															Comentarii despre tema 12 de pe NerdArena
																															
- 
														
																															
																															Rezolvarea temei 12
																															
- 
														
																															
																															Exercițiu: elementul maxim într-o secvență
																															
- 
														
																															
																															Instrucțiunea de incrementare / decrementare
																															
- 
														
																															
																															Instrucțiunea for
																															
- 
														
																															
																															Exercițiu: elementul maxim într-o secvență, utilizând instrucțiunea for
																															
- 
														
																															
																															Tema 13 - cercul de informatică pentru performanță clasa a cincea - NerdArena
																															
 
- 
														
																															
																															Înregistrare video lecție
																															
- 
																	
									
								
																		14. Recapitulare4 Subiecte
- 
																	
									
								
																		15. Acomodare concurs (în sală)3 Subiecte
- 
																	
									
								
																		16. Discutare probleme4 Subiecte
- 
																	
									
								
																		17. Concurs (în sală)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		18. Tehnici de depanare ale programelor C10 Subiecte- 
														
																															
																															Înregistrare video lecție
																															
- 
														
																															
																															Rezolvarea temei 16
																															
- 
														
																															
																															Rezolvarea concursului din 03.12.2024
																															
- 
														
																															
																															Despre warning-uri și erori de compilare
																															
- 
														
																															
																															Diferențele de rezultat din CodeBlocks și NerdArena sau altă platformă de probleme
																															
- 
														
																															
																															Înțelegerea mesajelor din evaluator
																															
- 
														
																															
																															Identificare erorilor din codul unui program
																															
- 
														
																															
																															Testarea unui program
																															
- 
														
																															
																															Exerciții pe cod
																															
- 
														
																															
																															Tema 18 - cercul de informatică pentru performanță clasa a cincea
																															
 
- 
														
																															
																															Înregistrare video lecție
																															
- 
																	
									
								
																		19. Exerciții cu secvențe3 Subiecte
- 
																	
									
								
																		20. Introducere vectori și vectori de frecvență6 Subiecte
- 
																	
									
								
																		21. Probleme cu vectori și vectori de frecvență4 Subiecte
- 
																	
									
								
																		22. Exerciții cu secvențe (partea 2)3 Subiecte
- 
																	
									
								
																		23. Probleme elementare cu vectori4 Subiecte
- 
																	
									
								
																		24. Vectori preinițializați și probleme cu manipularea timpului5 Subiecte
- 
																	
									
								
																		25. Concurs (în sală)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		26. Concurs (în sală)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		27. Concurs (în sală)2 Subiecte
- 
																	
									
								
																		28. Concurs (în sală)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		29. Sfaturi pentru concursuri / olimpiadă2 Subiecte
- 
																	
									
								
																		30. Discuții probleme OJI 20251 Subiect
- 
																	
									
								
																		31. Discuții probleme OJI 2025 (2)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		32. Rezolvare probleme1 Subiect
- 
																	
									
								
																		33. Rezolvare probleme (2)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		34. Rezolvare probleme (3)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		35. Rezolvare probleme (4)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		36. Rezolvare probleme (5)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		37. Rezolvare probleme (6)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		38. Rezolvare probleme (7)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		39. Rezolvare probleme (8)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		40. Rezolvare probleme (9)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		41. Rezolvare probleme (10)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		41bis. Rezolvare probleme (11)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		42. Dimineata - Rezolvare probleme1 Subiect
- 
																	
									
								
																		42. Seara - Rezolvare probleme1 Subiect
- 
																	
									
								
																		43. Rezolvare probleme (12)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		44. Rezolvare probleme (13)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		45. Rezolvare probleme (14)1 Subiect
- 
																	
									
								
																		46. Rezolvare probleme (15)1 Subiect
Instrucțiunea if
Instrucțiunea if implementează structura alternativă din schemele logice.

if (<cond>) 
    <prel DA>
else 
    <prel NU>Structura alternativă în limbajul C
Operatori
Operatorii de comparație pe care îi folosim pentru a pune condițiile sunt următorii:
| Operator | Descriere | Exemplu | 
| == | Egal |  | 
| != | Diferit |  | 
| < | Mai mic |  | 
| <= | Mai mic sau egal | 
 | 
| > | Mai mare |  | 
| >= | Mai mare sau egal | 
 | 
Operatorii logici pe care îi folosim pentru a pune condițiile sunt următorii:
| Operator | Descriere | Exemplu | 
| && | and (și) – operator logic care combină două condiții. Este adevărat doar dacă ambele condiții sunt adevărate. |  | 
| || | or (sau) – operator logic care combină două condiții. Este adevărat dacă măcar una din condiții este adevărată. |  | 
Exercițiu: Se citesc n și k, două numere. Să se spună dacă n divizibil cu k.
#include <stdio.h>
int main() {
  int n, k;
  scanf( "%d%d", &n, &k );
  if ( n % k == 0 )
    printf( "Da" );
  else
    printf( "Nu" );
  return 0;
}Instrucțiunea compusă
Instrucțiunea if permite câte o singură instrucțiune pe fiecare ramură. Ce facem dacă avem mai multe instrucțiuni pe o ramură? Folosim instrucțiunea compusă, folosind acolade.
Exercițiu: ecuația de gradul 1. Fie ecuația a · x = b. Să se calculeze x. Atenție! Ecuația poate avea multiple soluții sau nici o soluție!
#include <stdio.h>
int main() {
  int a, b, x;
  scanf( "%d%d", &a, &b );
  if ( a == 0 )
    if ( b == 0 )
      printf( "x oricare\n" );
    else
      printf( "x nu exista\n" );
  else {
    x = b / a;
    printf( "x este %d\n", x );
  }
  return 0;
}If-uri imbricate
Sunt instrucțiunile if în interiorul altor instrucțiuni if.
Exercițiu: Să se spună dacă un an este bisect.
 
             
					


Răspunsuri