Înapoi la curs

Cursul de programare pentru performanță - clasa a 5-a, anul 2024 - 2025

0% Finalizat
0/0 Etape
  1. Informații administrative

    Prezentarea instructorilor
  2. Prezentarea cursului de programare pentru performanță
  3. Despre conținutul cursului
  4. Rezultate teme
  5. Cursuri
    1. Algoritmi și scheme logice
    4 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  6. 2. Operatori, structura liniară și alternativă și exerciții
    5 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  7. 3. Structura repetitivă de tip WHILE-DO și exerciții
    5 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  8. 4. Exerciții cu structura repetitivă WHILE-DO
    4 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  9. 5. Recapitulare scheme logice
    4 Subiecte
  10. 6. Rezolvarea testelor de calificare, introducere în limbajul C, citire/scriere/atribuire
    7 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  11. 7. Limbajul C: instrucțiunea if și instrucțiunea while
    5 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  12. 8. Exerciții cu instrucțiunile if și while în limbajul C: palindrom, divizori, numere prime
    3 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  13. 9. Descompunere în factori primi, algoritmul lui Euclid și interschimbare de variabile (swap)
    5 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  14. 10. Fișiere, radical și exerciții
    6 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  15. 11. Exerciții și recapitulare
    6 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  16. 12. Secvențe și operații pe bază de secvențe
    6 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  17. 13. Instrucțiunea de incrementare/decrementare și instrucțiunea for
    8 Subiecte
    |
    1 Evaluare
  18. 14. Recapitulare
    4 Subiecte
  19. 15. Acomodare concurs (în sală)
    3 Subiecte
  20. 16. Discutare probleme
    4 Subiecte
  21. 17. Concurs (în sală)
    1 Subiect
  22. 18. Tehnici de depanare ale programelor C
    10 Subiecte
  23. 19. Exerciții cu secvențe
    3 Subiecte
Parcursul lecției
0% Finalizat

Atunci când rezolvați o problemă nu vă repeziți să scrieți programul C. Tot ce am făcut împreună are un scop. Urmăriți următoarele etape:

  1. Mai întâi gândiți-vă la modul cum ați rezolva-o voi, “de mână”. Pentru fiecare din ideile de rezolvare treceți prin etapele de mai jos.
  2. Elaborați regula observată într-o metodă. Asigurați-vă că știți să traduceți acea metodă în pași pe calculator. Dacă aveți nevoie să inversați ordinea cifrelor unui număr, știți pașii elementari pentru asta?
  3. Verificați că metoda funcționează pe câteva exemple, nu doar pe exemplul furnizat de problemă. Pentru aceasta creați-vă propriile exemple de test.
  4. Scrieți schema logică.
  5. Verificați schema logică pe exemple. Faceți corecturile necesare, dacă observați greșeli în metoda pe care ați gândit-o original. Verificați, de asemenea, că schema logică funcționează pe exemple la limită: când  n  este zero, sau unu, sau număr prim, etc. Rularea schemei logice se face ținând efectiv degetul pe săgeți până ajungeți la blocul de STOP. Păstrați un tabel cu valorile tuturor variabilelor la orice moment.
  6. Deschideți Code::Blocks și creați un proiect.
  7. Navigați la Project – Build Options și setați opțiunile -Wall și -O2.
  8. Introduceți programul C urmărind identic schema logică. Salvați cât mai des în timpul introducerii, folosind combinația CTRL-s.
  9. Când redactați codul, scrieți-l cât mai frumos. Cu indentare clară și spațiere.
  10. La final salvați din nou, apoi compilați apăsând butonul Build, cel cu rotița dințată. Nu apăsați Build and run!
  11. Urmăriți cu atenție mesajele din secțiunea de jos, atât erorile cât și avertismentele (warnings). Corectați sursa pentru a nu mai avea astfel de mesaje.
  12. Executați programul apăsând butonul Run, cel cu triunghiul play. Introduceți cât mai multe date, în execuții succesive, pentru a testa diverse cazuri. Testați cu precădere cazurile limită, 0, 1, etc.
  13. După ce aduceți corecții programului, modificați corespunzător și schema logică, apoi reluați testarea.

Răspunsuri