Înapoi la Curs
Cursul de programare pentru performanță - clasa a 5-a, anul 2024 - 2025
0% Completat
0/0 Steps
-
Informații administrative
Prezentarea instructorilor -
Prezentarea cursului de programare pentru performanță
-
Despre conținutul cursului
-
Rezultate teme
-
Cursuri1. Algoritmi și scheme logice4 Subiecte|1 Evaluare
-
2. Operatori, structura liniară și alternativă și exerciții5 Subiecte|1 Evaluare
-
3. Structura repetitivă de tip WHILE-DO și exerciții5 Subiecte|1 Evaluare
-
4. Exerciții cu structura repetitivă WHILE-DO4 Subiecte|1 Evaluare
-
5. Recapitulare scheme logice4 Subiecte
-
6. Rezolvarea testelor de calificare, introducere în limbajul C, citire/scriere/atribuire7 Subiecte|1 Evaluare
-
7. Limbajul C: instrucțiunea if și instrucțiunea while5 Subiecte|1 Evaluare
-
8. Exerciții cu instrucțiunile if și while în limbajul C: palindrom, divizori, numere prime3 Subiecte|1 Evaluare
-
9. Descompunere în factori primi, algoritmul lui Euclid și interschimbare de variabile (swap)5 Subiecte|1 Evaluare
-
10. Fișiere, radical și exerciții6 Subiecte|1 Evaluare
-
11. Exerciții și recapitulare6 Subiecte|1 Evaluare
-
12. Secvențe și operații pe bază de secvențe6 Subiecte|1 Evaluare
-
13. Instrucțiunea de incrementare/decrementare și instrucțiunea for8 Subiecte|1 Evaluare
-
Înregistrare video lecție
-
Comentarii despre tema 12 de pe NerdArena
-
Rezolvarea temei 12
-
Exercițiu: elementul maxim într-o secvență
-
Instrucțiunea de incrementare / decrementare
-
Instrucțiunea for
-
Exercițiu: elementul maxim într-o secvență, utilizând instrucțiunea for
-
Tema 13 - cercul de informatică pentru performanță clasa a cincea - NerdArena
-
Înregistrare video lecție
-
14. Recapitulare4 Subiecte
-
15. Acomodare concurs (în sală)3 Subiecte
-
16. Discutare probleme4 Subiecte
-
17. Concurs (în sală)1 Subiect
-
18. Tehnici de depanare ale programelor C10 Subiecte
-
Înregistrare video lecție
-
Rezolvarea temei 16
-
Rezolvarea concursului din 03.12.2024
-
Despre warning-uri și erori de compilare
-
Diferențele de rezultat din CodeBlocks și NerdArena sau altă platformă de probleme
-
Înțelegerea mesajelor din evaluator
-
Identificare erorilor din codul unui program
-
Testarea unui program
-
Exerciții pe cod
-
Tema 18 - cercul de informatică pentru performanță clasa a cincea
-
Înregistrare video lecție
-
19. Exerciții cu secvențe3 Subiecte
-
20. Introducere vectori și vectori de frecvență6 Subiecte
-
21. Probleme cu vectori și vectori de frecvență4 Subiecte
-
22. Exerciții cu secvențe (partea 2)3 Subiecte
-
23. Probleme elementare cu vectori4 Subiecte
-
24. Vectori preinițializați și probleme cu manipularea timpului5 Subiecte
-
25. Concurs (în sală)1 Subiect
-
26. Concurs (în sală)1 Subiect
-
27. Concurs (în sală)2 Subiecte
-
28. Concurs (în sală)1 Subiect
-
29. Sfaturi pentru concursuri / olimpiadă2 Subiecte
-
30. Discuții probleme OJI 20251 Subiect
-
31. Discuții probleme OJI 2025 (2)1 Subiect
-
32. Rezolvare probleme1 Subiect
-
33. Rezolvare probleme (2)1 Subiect
-
34. Rezolvare probleme (3)1 Subiect
-
35. Rezolvare probleme (4)1 Subiect
-
36. Rezolvare probleme (5)1 Subiect
-
37. Rezolvare probleme (6)1 Subiect
-
38. Rezolvare probleme (7)1 Subiect
-
39. Rezolvare probleme (8)1 Subiect
-
40. Rezolvare probleme (9)1 Subiect
-
41. Rezolvare probleme (10)1 Subiect
-
41bis. Rezolvare probleme (11)1 Subiect
-
42. Dimineata - Rezolvare probleme1 Subiect
-
42. Seara - Rezolvare probleme1 Subiect
-
43. Rezolvare probleme (12)1 Subiect
-
44. Rezolvare probleme (13)1 Subiect
-
45. Rezolvare probleme (14)1 Subiect
-
46. Rezolvare probleme (15)1 Subiect
Lesson 11, Topic 3
În desfășurare
Sfaturi de urmat în rezolvarea problemelor
Lesson Progress
0% Completat
Atunci când rezolvați o problemă nu vă repeziți să scrieți programul C. Tot ce am făcut împreună are un scop. Urmăriți următoarele etape:
- Mai întâi gândiți-vă la modul cum ați rezolva-o voi, “de mână”. Pentru fiecare din ideile de rezolvare treceți prin etapele de mai jos.
- Elaborați regula observată într-o metodă. Asigurați-vă că știți să traduceți acea metodă în pași pe calculator. Dacă aveți nevoie să inversați ordinea cifrelor unui număr, știți pașii elementari pentru asta?
- Verificați că metoda funcționează pe câteva exemple, nu doar pe exemplul furnizat de problemă. Pentru aceasta creați-vă propriile exemple de test.
- Scrieți schema logică.
- Verificați schema logică pe exemple. Faceți corecturile necesare, dacă observați greșeli în metoda pe care ați gândit-o original. Verificați, de asemenea, că schema logică funcționează pe exemple la limită: când
n
este zero, sau unu, sau număr prim, etc. Rularea schemei logice se face ținând efectiv degetul pe săgeți până ajungeți la blocul de STOP. Păstrați un tabel cu valorile tuturor variabilelor la orice moment. - Deschideți Code::Blocks și creați un proiect.
- Navigați la Project – Build Options și setați opțiunile -Wall și -O2.
- Introduceți programul C urmărind identic schema logică. Salvați cât mai des în timpul introducerii, folosind combinația CTRL-s.
- Când redactați codul, scrieți-l cât mai frumos. Cu indentare clară și spațiere.
- La final salvați din nou, apoi compilați apăsând butonul Build, cel cu rotița dințată. Nu apăsați Build and run!
- Urmăriți cu atenție mesajele din secțiunea de jos, atât erorile cât și avertismentele (warnings). Corectați sursa pentru a nu mai avea astfel de mesaje.
- Executați programul apăsând butonul Run, cel cu triunghiul play. Introduceți cât mai multe date, în execuții succesive, pentru a testa diverse cazuri. Testați cu precădere cazurile limită, 0, 1, etc.
- După ce aduceți corecții programului, modificați corespunzător și schema logică, apoi reluați testarea.
Răspunsuri