Nu ai niciun produs în coș.
Noțiunea de line follower (urmărirea liniei) este un concept de bază în robotică. Este folosit mai ales în industrie, unde robotul trebuie să fie autonom. Folosind kitul Lego Mindstorms EV3, putem pune în aplicare mai multe variante de algoritmi.
Noțiunea de line follower (urmărirea liniei) este un concept de bază în robotică. Principiile explicate în acest curs nu se rezumă doar la kitul de Lego Mindstorms EV3. Pe lângă competiții, acestea se vor regăsi cu abundență în industrie, în fabrici. Conceptul este simplu, însă aplicarea în practică trebuie să fie atent implementată.
Într-o eră în care tehnologia dictează modul de funcționare al societății, elementul care stă la baza tuturor acțiunilor automate este algoritmul. A învăța să scriem algoritmi corecți și să utilizăm datele eficient înseamnă un avans foarte mare în cunoștințele necesare pentru a scrie cod corect.
Un robot poate avea orice formă și poate fi construit să satisfacă cerințele misiunii pe care trebuie să o îndeplinească. Unele aspecte constructive sunt foarte importante pentru a face robotul mai fiabil. Iar când codul dă bătăi de cap, sunt soluții simple pentru a începe depanarea lui.
Scopul acestui cerc este formarea unor minți algoritmice, cu putere de abstractizare. Olimpiada și alte concursuri sunt un corolar, nu un scop, dar sunt evaluatoare necesare, deci le vom acorda o atenție deosebită. La fel și limbajul C, el nu este un scop, ci un corolar. Scopul principal sunt algoritmii, iar limbajul C este modul în care îi putem implementa și testa.
Un algoritm de line follower este de fapt o structură repetitivă de citiri ale senzorilor și de rotații ale motoarelor. Însă cum știm să ne oprim? Trebuie să avem o condiție de ieșire pentru line follower. Cursul acesta va explica cele mai uzuale condiții de ieșire și cum se implementează în EV3Basic.
Deși este creierul robotului, brick-ul EV3 are în alcătuire ecran, butoane și lumini ale butoanelor. Toate acestea pot fi controlate de către robot, deci pot fi programate. Ele pot folosi pentru a da personalitate robotului sau ca unelte de depanare ale programului.
Orice robot poate fi considerat funcțional doar dacă acesta se poate deplasa. Kitul Lego Mindstorms EV3 oferă două tipuri de motoare care pot realiza sistemul de deplasare al acestuia. Dar care este diferența dintre tipuri și când se folosește fiecare tip?
Un senzor din kitul Lego Mindstorms EV3, des întâlnit în construcțiile roboților este senzorul de atingere (touch). Vei folosi senzorul pentru a ajuta robotul să se orienteze sau pentru a îi da diferite comenzi prin apăsari ale senzorului.
Unul dintre cei mai folosiți senzori din kitul Lego Mindstorms EV3 este senzorul de culoare. Vei folosi senzorul pentru a urmări linii (line follower), a te opri la intersecții sau culori sau să citești obiecte pe care să le manipulezi. Cu atâtea moduri de funcționare, este foarte util să înțelegi care și cum trebuie folosit.
Poate cel ma interesant senzor din kitul Lego Mindstorms EV3 este senzorul ultrasonic. El funcționează asemenea unui sonar și e capabil să redea distanța până la obiectul întâlnit. Află mai multe despre cum să îl folosești.